Corona (Covid-19)

Information om Corona-situationen

På Wellness Studio jobbar vi kontinuerligt med att minska smittspridningen genom framtagna säkerhetsåtgärder. Vi vill att våra anläggningar ska vara en trygg och säker plats och vi har under hela pandemin noggrant följt rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten. Vi vill självklart ta ansvar och har därför kraftigt minskat antalet platser på vår gruppträning, infört maxantal i alla lokaler och är noga med att hålla avstånd i alla våra lokaler. Ingen trängsel får förekomma. Träning och hälsa är viktigt för allas fysiska och mentala välmående och vårt fokus är att tillgängliggöra träning till alla friska medlemmar som vill träna, inomhus, utomhus eller via vår Online-plattform som vi utvecklar löpande. Vi samtalar och samarbetar kontinuerligt med branschen mot ett gemensamt mål – att fortsätta främja folkhälsan!

Artiklar om träning och Corona

Covid-19 och inaktivitet – två pandemier som ska bekämpas

SafeACTiVE Study – Preliminary results showing extremely low levels of Covid-19 risk in fitness clubs

Sant eller falskt om att idrotta coronasäkert

Vi är måna om våra medlemmars hälsa och har därför vidtagit följande åtgärder:

– Vi fortsätter att leverera en god lokalvård och lägger större fokus på de ytor som dagligen kommer i kontakt med händer.

– Vi säkerställer tillgängligheten av handsprit och dyl på våra anläggningar.

– Vi har begränsat antalet deltagare på våra gruppträningspass för att öka avståndet mellan deltagare.

– Vi utökar Wellness Outdoor och Wellness Outdoor Senior, gruppträning utomhus.

– Vi erbjuder träningsprogram du kan köra hemma via vår app Wellness Studio.

– Vi erbjuder ett varierat utbud av inspirerande virtuell gruppträning, Wellness Online.

– Vi erbjuder även livesända gruppträningsklasser.

– Vi har infört ett maxantal på alla våra anläggningar anpassat efter varje anläggnings förutsättningar.

Här kommer en checklista för vad du som medlem bör göra:

– Undvik helst att byta om på anläggningen

– Håll avstånd när du är på anläggningen precis som i övriga samhället

– Handsprit är bra, men tvätta ofta med tvål och vatten.

– Rengör träningsutrustningen du använt innan och efter dig med desinfektionsmedel som finns på många ställen i lokalerna.

– Kan du träna morgon eller dagtid så gör gärna det så sprider vi ut besöken.

– Måste du hosta eller nysa så gör det i en näsduk eller i armvecket, inte i händerna.

– Stanna hemma om du upplever minsta sjuksymptom, du behöver ändå en vilodag.