tabata challenge

Träna kvalité istället för kvantitet!

En Tabata-intervall innebär att en övning utförs under 20 sekunder följt av 10 sekunders vila, upprepat ytterligare 7 gånger, totalt 8 gånger och 4 minuter. Allt om intervallerna kommer din instruktör att förklara innan och under träningen. Passet kan inom detta upplägg se olika ut från gång till gång, då instruktören får välja övningar själv.

TABATA CHALLENGE är 30 minuter högintensiv träning som ökar din styrka och din kondition. Tabata har också visat sig förbättra ett antal andra faktorer, så som ökad förbränning och syreupptagningsförmåga. Instruktören guidar och peppar dig från start till mål genom 4 block av Tabata-intervaller dvs 12 minuters effektiv träning i submaximal zon (det ska vara jobbigt för att nå effekt av Tabata) och du går därifrån och känner dig ordentligt trött, men ack så nöjd! Passet är tufft och passar dig som gillar utmaningar och att pusha dig själv!

Ett typiskt pass

Presentation av klass och upplägg
Dynamisk uppvärmning som förbereder kroppen
Genomgång av övningarna
4 block av Tabata intervaller av olika övningar
Nedvarvning och stretch

Detta behöver du

Träningskläder som du känner dig bekväm i
Träningsskor för inomhusbruk
Vattenflaska och eventuellt en handduk att torka svetten med