P.E. One

Träna i alla tre rörelseplan med 3D funktionell träning!

3D träning har snabbt blivit en stor trend och vi är glada över att vara bland de första i Norden som kör Procedos revolutionerande gruppträningsform P.E. One.

I P.E. One – 3D gruppträning jobbar du efter dina egna förutsättningar och i egen takt. Du följer instruktionerna om vilka siffror och riktningar på mattan du ska röra dig i , vilket gör det väldigt enkelt och roligt. Därför passar det alla - från nybörjare till van motionär.

Med hjälp av ”3D-mattan” kommer du att röra dig på ett sätt du inte gjort förut inom träning. Denna träningsform sätter kroppen i samma typ av rörelser som sker i vardagen. Passet är högintensivt, roligt och enkelt!

P.E. One är för dig som vill träna din kropp på bästa sätt och ha en hög förbränning. Vid regelbunden 3D träning blir du starkare, rörligare och får en balanserad och hälsosam kropp! Klassen är 45 minuter lång.

* P.E. One körs som prov på utvalda anläggningar under våren och vid positiv feedback utökar vi till fler anläggningar.

Ett typiskt pass

Alla på klassen får en egen "3D-matta" att stå på. Mattan ser ut som en fyrkant med siffor i. Du arbetar på mattan genom hela klassen och gör övningar som involverar hela kroppen i nya variationer av övningar som till exempel: utfall, lyft, pressar och rotationer. Du arbetar både med egen kroppsvikt och med yttre belastning som viktplattor (vilket givetvis är valfritt).

Detta behöver du

Träningskläder
Skor för inomhusbruk
Vattenflaska och liten handduk

Hur ofta ska man köra ett pass?

PEOne är ett högintensivt pass som vi rekommenderar att du kombinerar med vila och annan slags träning. Du kan dock med fördel träna PEOne flera gånger i veckan!