P.E. ONE

Prova på ett nytt sätt att träna och upplev kraften i 3D funktionell träning!

PEOne kommer sätta din kropp i rörelse precis som vi rör oss i vardagen och i våra sporter. Mattan vi använder oss av ger dig tydliga mål för vad just din egna kropp vill och behöver utvecklas inom. Genom guidning av siffror och riktningar på mattan kommer du involvera hela din kropp i nya variationer på gamla övningar som tex utfall, lyft, pressar, rotationer och hopp. Funktionellt, högintensivt, energifyllt, roligt och enkelt – utan en koreografi som behöver läras in.

I PEOne – 3D gruppträning jobbar varje individ efter egna förutsättningar och egen takt. Du följer instruktionerna om vilka siffror och riktningar på mattan du ska röra dig i , vilket gör det väldigt enkelt och roligt. Därför passar det dig som nybörjare till van motionär eller som ungdom till senior. PEOne är för dig som vill träna din kropp på bästa sätt och ha en hög förbränning på ett energigivande pass på 45 minuter.

Vi använder oss av viktplattor och Procedos-mattan som innehåller 9 siffror. Genom guidning av siffror och riktningar på mattan kommer du involvera hela din kropp i nya variationer av vanliga övningar såsom knäböj, utfall, pressar m.m.

Upplev skillnaden och ta din träning till nästa nivå!

 

Ett typiskt pass

Alla på klassen får en egen “3D-matta” att stå på. Mattan ser ut som en fyrkant med siffor i. Du arbetar på mattan genom hela klassen och gör övningar som involverar hela kroppen i nya variationer av övningar som till exempel: utfall, lyft, pressar och rotationer. Du arbetar både med egen kroppsvikt och med yttre belastning som viktplattor (vilket givetvis är valfritt).

Detta behöver du

Träningskläder
Skor för inomhusbruk
Vattenflaska och liten handduk

Vid hemmaträning behöver du inte va varken matta eller använda viktplattor. Instruktören guidar dig genom passet! Bra att ha lite plats omkring dig så du kan ta steg fram, bak och till sidan.

Hur ofta kan man köra?

PEOne är ett högintensivt pass som vi rekommenderar att du kombinerar med vila och annan slags träning. Du kan dock med fördel träna PEOne flera gånger i veckan!

Dags att börja träna?

Är du intresserad av att komma igång? Vi hjälper dig att med bästa förutsättningar komma igång med träningen.