KETTLEBELLS

Öka din styrka, smidighet och kondition med hjälp av Kettlebells!

KETTLEBELLS är en funktionell effektiv dynamisk träningsform som går av variera i oändlighet. Hela kroppen aktiveras och du och tränar styrka, rörlighet, balans, koordination, reflexer och uthållighet - en komplett träningsform helt enkelt!

Träningsredskapet är en sk "Kettlebell" som kan liknas vid en kanonkula med handtag. Du arbetar med olika övningar som aktiverar hela kroppen, en klassisk basövning är den berömda "svingen" som utvecklar explosiv styrka i coremusklatur, säte, bak och framsida lår. Kettlebell-kulan finns i olika tyngder och klassen körs i olika format. Instruktörerna gör sina egna upplägg så klassen ser olika ut.

KETTLEBELLS passar dig som vill bli mer vältränad och klassen anpassas såväl till nybörjare som till erfarna. Träningen körs i olika tidsstyrda intervaller. Jobba i din takt - du kommer aldrig efter!

Ett typiskt pass

Dynamisk och funktionell uppvärmning med kroppsvikt för att få igång kroppens alla delar.
Huvuddelen består av intervallträning i så kallade "kluster" där du jobbar mot klockan i eget tempo. Övningarna finns i olika nivåer och går att variera. Din tränare hjälper dig och pushar dig!

Detta behöver du

Träningskläder som du lätt kan röra dig i
Endel gillar att köra med skor, men de flesta kör Kettlebells barfota - du väljer
Att träna kettlebells är svettigt, så vatten och en liten handduk är att rekommendera

Hur ofta ska man köra ett pass?

Kettlebells är en komplett träningsform som kan du träna hur ofta du vill, men kom ihåg att vila ordentligt mellan passen! Det är speciellt viktigt med återhämtning efter högintensiv träning.