CROSSTRAINING

Utmana dig själv med effektiv träning för hela kroppen!

CROSSTRAINING är uppbyggt kring en serie övningar som utförs separat i effektiva intervaller. Träningen består av konditions-, styrke-, balans-, eller rörlighetsövningar som utmanar och stärker hela kroppen. Vi jobbar med kroppsvikt och/eller redskap som t.ex. kettlebells, medicinboll eller skivstång. CROSSTRAINING passar alla som vill bli mer vältränad eftersom du alltid kan välja din nivå på övningarna. Klassen kräver ingen koordination och finns i 30, 45, 60 minuters format.

Ett typiskt pass

Passet startar med förklaring av upplägget samt genomgång av övningar. Sedan följer en enkel uppvärmning för att förbereda kroppen för träning. Därefter körs passer med tydliga intervaller och vila, innan det är dags för nedvarvning och eventuell stretch.

Detta behöver du

Kläder du känner dig bekväm i som är lätta att röra sig i
Vattenflaska och liten handduk
Bra skor

Vid hemmaträning
Plats att röra dig framåt, bakåt och sidlek
Gärna en matta att kunna ligga på
Valfritt med viktplattor och gummiband. Du kan enkalt använda egna vikter hemma så som flaskor fyllda med sand, mjölkpaket etc

Hur ofta kan man köra?

Du kan med fördel köra CROSSTRAINING så ofta som du önskar. Kom ihåg att låta kroppen återhämta sig mellan varje pass!

Dags att börja träna?

Är du intresserad av att komma igång? Vi hjälper dig att med bästa förutsättningar komma igång med träningen.